Co dokáže internet
Před nedávnem jsem se viděla po dvou letech se svou kamarádkou z dětství. Byla to vždy taková baculatá holčička, ráda jedla a před pár lety začala bojovat s nadváhou. Poté se rozhodla, že po vysoké škole odjede do Paříže pracovat. Začala se vídat s lidmi, kteří velmi dbali o svůj zevnějšek a především měli možnost ovlivňovat okolí tím, co dělali. Byli to internetoví blogaři, kteří se především zajímali o životosprávu, módu a sport. Má kamarádka s radostí jejich blogy začala číst.
Byla tím nakonec natolik pohlcena, že začala zkoušet různé Detvy, zdravé recepty, šíleně těžká kardia pro spálení co nejvíc kalorií a tak dále. Každý den začínala čtením nějakého blogu, sledovala na sociální síti Instagram všechny různé modelky a hubené dívky. Jednoduše jí to (jak se říká) vlezlo na mozek.
Po dvou letech, co byla pryč, se změnila k nepoznání. Už to rozhodně není ta veselá baculka, která byla vždy pro každou srandu a ze které právě její lehká nadváha dělala tu skvělou parťačku, která neřeší svou postavu a je nohama na zemi. Internet je dobrá věc, bohužel záleží na tom, jak s ní naložíme.
Kdo nebo co nás nejvíce ovlivní?
V dnešní době jsou to především blogaři, žurnalisté, média a YouTubeři. První tři už asi nejspíš znáte, ale kdo jsou ti YouTubeři? Jsou to lidé, kteří točí krátká videa na sociální síť YouTube. Jejich výdělek pak plyne z počtu zhlédnutí, která na každém videu nasbírají a také z počtu odběratelů. Možná to ani sami nevíte, ale Vaše dítě nejspíš několik takových také sleduje. Těmto lidem nemusí být ani patnáct let, ale už ovládají stovky tisíc lidí. Nevěříte? Vezměte si například YouTubera Lukáše Zacharu alias Zachyho. Jeho kanál má k dnešnímu dni zhruba 138 000 odběratelů a je mu pouhých třináct let. Bohužel si tito lidé v tak nízkém věku často neuvědomují, jak velkou masu lidí ovládají. Své možnosti neobrací ve prospěch naší generace, naopak nutí ostatní závidět a řešit svůj vzhled mnohem víc. Tito lidé naschvál sdílí jen tu lepší stránku jejich životů- proto se těší tak velké sledovanosti. Jejich odběratelé pak mají naprosto mylnou představu o reálném životě. Někteří z nich se snaží mluvit o sebelásce, úctě, ale v tom množství všech videí, které nutí dívky a chlapce smýšlet naprosto nereálně, jsou kapkou deště v oceánu.